SIAM, Service Integratie en Management

 

Service Integratie en Management, wondermiddel voor Outsourcing?

 

Service Integratie en Management

 

Om de voordelen van Multi Vendor Sourcing te kunnen oogsten, is meer aandacht nodig voor service- en systeemintegratie en integraal performance management.

Aandacht voor het coƶrdineren van een aantal verschillende leveranciers, mogelijk met verschillende service concepten, werkmethoden en berekening van prestaties.

 

De manier waarop soms over service integratie en management wordt gesproken geeft de indruk dat het een nieuw wondermiddel is.

Een middel dat de resultaten van uitbestede IT diensten zal verbeteren en zorgt voor een betere controle op de service praktijk van de leveranciers.

De praktijk is weerbarstig. Er blijkt sprake van meer beloven dan waarmaken. Een uitdaging dus voor uitbesteders.

Waar moet je op letten? Hoe weet je of en leverancier dit kunstje wel of niet onder de knie heeft? Hoe stuur je bij? Wat betekent SIAM voor jullie als uitbesteder?

 

 

Overzicht van Werken met SIAM. Een handleiding

Deze werken met SIAM handleiding voorziet je van een overzicht. Je kunt scrollen en verder lezen of een link hieronder aanklikken waarna je direct naar een relevant onderwerp gaat.

 

  1. Wat is de rol van SIAM in de Outsourcing praktijk?

  2. Hoe ontstaat de ontwikkeling naar totale ontzorging

  3. Wanneer is SIAM in beeld en wanneer niet?

  4. SIAM, wat is het precies?

  5. Hoe zien de vier verschijningsvormen van SIAM er uit?

  6. Welke 3 problemen lost SIAM op?

  7. Wat is het waardeconcept van SIAM voor ICT, Facilitaire diensten, HRM?

  8. Is er een business case voor SIAM?

  9. Conclusies voor jullie praktijk

 

*** Bovenstaande linken werken niet? Activeer ze met de link hieronder ***

 

Klik hier om verder te kunnen lezen