Handleiding Demand Management in Actie

 

De handleiding Demand Management in actie hebben we geschreven op verzoek van lezers en cursisten. Het gaat natuurlijk over het effectief besturen van uitbestede diensten.

Collega's geven aan dat ze enthousiast zijn over de methoden die wij op deze site aanreiken voor het verbeteren van Outsourcing resultaten en SSC (GR) resultaten.

Maar veel collega’s hebben moeite met de praktische vertaling. ‘Wat ik moet doen is wel duidelijk, Koos, maar hoe pak ik het aan?’

Ik raak verstrikt in eindeloze vergadersessies. Vorderingen zijn komen tergend traag tot stand.

In deze handleiding ‘Besturen van Uitbestede Diensten’ geven we je daarop antwoorden.

Hoe je een einde maakt aan eindeloze vergadercircuits, vorderingen die maar niet opschieten en resultaten die veel te lang op zich laten wachten.

 

 

Nu zijn er 41 bezoekers op de site



30 collega's lezen premium
content



 

 

 

Overzicht van deze Slagkracht handleiding

 

  1. Besturen van uitbestede diensten: Outsourcing, BPO, SSC, GR, andere resultaten halen
    Hoe pak je het aan en hoe neem je jouw omgeving en de leveranciers mee in een andere aanpak?
     

  2. Hoe de effectiviteit van routine hier in je nadeel werkt
    Belangrijk is dat je begrijpt hoe routine binnen organisaties nu in je nadeel werkt.

    Voor veel werkzaamheden is routine gezond. Routine zorgt ervoor dat we effectief en efficiënt kunnen werken. Maar diezelfde routine kan je in de weg zitten als je iets wilt veranderen.

    Je gaat zien hoe het werkt en hoe jij daar op een geaccepteerde  manier doorheen weet te breken.
     

  3. Besturen op resultaten, niet op inhoud: Hoe krijg je iedereen mee?
    "Mijn collega's voelen zich verantwoordelijk " schrijft een collega. Een ander schrijft: "Mijn manager wil dat ik me verantwoordelijk gedraag."

    "Hoe kan ik dan mijn bemoeienis loslaten met hoe er gewerkt wordt?"

    In deze handleiding ga je dat zien.
     

  4. Bijsturen in management meetings: wat gaat fout?

    Veelal wordt in management meetings behandeld of de verwachte resultaten worden opgeleverd en wat er sinds de vorige meeting is gebeurt met het doel zaken te verbeteren.

    Helaas werkt dat onvoldoende? Eindeloze vergaderingen. Actiepunten die maandenlang voortslepen zonder voldoende progressie zijn hiervan het resultaat.

    Herken je dat?

    Waar mankeert het hier dan aan? Dat laten we je zien en ook hoe je dat proces kunt doorbreken en hoe je sneller tot resultaten komt.
     

  5. Demand management in actie: 3 stappen die je gaan helpen
    Hoe ziet de juiste aanpak er uit?
     

  6. Minder aandacht voor reviews
    Wat is er mis met reviews? Wat bespreken we dan wel? Is er een eenvoudig en praktisch hulpmiddel dat ons hierbij helpt?
     

  7. Het dashboard anders inzetten
    Het KPI dashboard anders inzetten? Wij hebben veel werk geïnvesteerd in ons huidige dashboard. Moet dat overnieuw? Nee, dat is niet nodig.

    Maar je gaat het dashboard wel anders inzetten. En heb je nog geen dashboard?  Geen probleem. We gaan je leverancier aan het werk zetten.
     

  8. Nog een handig hulpmiddel
    Hoe jullie leverancier(s) je het leven een stuk makkelijker maakt. Ook dat vind je in deze Handleiding Demand Management in Actie. 
     

  9. Meetings voorbereiden
    Wat is je rol in diverse meetings. Hoe berijd je de deelnemers voor op deze andere aanpak.

    Hoe leg ik je ze uit welke voordelen alle partijen mee binnenhalen?

    Zoals je weet zijn routines hardnekkig. Daarom geven we aan hoe je kunt omgaan met terugval in 'oud gedrag'?
     

  10. De agenda van meetings met de leverancier op elk niveau
    Er zijn in principe maar drie agendapunten!
     

  11. Aan de slag
    Hoe je anders gaat werken aan de besturing van het uitbestede werk.
      QA Tuesday service

  12. Beginnen

    Hoe begin ik en waar begin ik en waar vind ik hulp?
     


Verder lezen >>























 

 


 

 

Doe mee, sluit je aan

 

Koos Overbeeke

 

Hi, ik ben Koos Overbeeke, ik weet wat er aan scheelt in Outsourcing en SSC land en ik weet hoe je dat kunt repareren.

Wij bouwen vanuit Slagkracht aan een beweging van goed geïnformeerde collega's om het voor elkaar te krijgen.

 

 

 

 

Twintig keer per jaar een nieuwe Slagkracht gids met tools, tips en aanwijzingen voor een succesvolle Outsourcing praktijk.

 

Voornaam
Mailadres