afspraken over samenwerking

 

 

 

 

 

Outsourcing en SSC

Zes afspraken over samenwerking die je altijd moet vermijden

Er zijn bij Outsourcing en SSC vorming afspraken over samenwerking nodig. Die afspraken zorgen ervoor dat je controle over de uitbesteding, de samenwerking en de resultaten behoudt.

In de praktijk komen we zes afspraken tegen die je als uitbesteder kreupel maken, lam maken en die je daarom altijd moet vermijden.

Helaas zien nog te veel uitbesteders de valkuilen van die contractafspraken niet.

 

Naast afspraken die je moet vermijden, zijn er afspraken die de samenwerking effectiever maken en die je daarom altijd gemaakt moet hebben. Wil je daar meer over weten, volg dan de tweedaagse opleiding Regie en Demand Management.  

Vandaag behandelen we de zes contractclausules die je ten koste van alles wilt vermijden. Doe je dat niet, of heb je dat niet gedaan, dan zul je daar op enig moment de wrange vruchten van plukken.

Waarom?

In een ideale wereld kun je je voorstellen dat leveranciers eerlijk en betrouwbaar zijn, en gedreven zijn door dezelfde doelen als die jullie nastreven. Dat kwaliteit komt vóór winst en duidelijkheid komt vóór opzettelijke dubbelzinnigheid.

In de werkelijke wereld zien we dat, zelfs al hebben partijen de beste bedoelingen, hun belangen toch vaak uiteenlopen. Daarom is het van belang, zelfs van vitaal belang, dat jullie je belangen beschermen tegen de mogelijkheid van onduidelijke of dubbelzinnige afspraken.

Overigens, niet alleen omdat belangen uiteen kunnen lopen. In de praktijk is het ook belangrijk dat je rekening houdt met mensen en functies in beide kampen die lijden aan een gebrek aan tijd en aan een gebrek aan relevante vaardigheden.

Daarbij kunnen tekortkomingen in de contractuele afspraken ook nog eens uitvoeringsproblemen veroorzaken. In al die gevallen is het van belang dat je corrigerend kunt optreden.


 

Een overzicht van deze publicatie

Achtereenvolgens komen de volgende onderwerpen aan bod. Je kunt scrollen en verder lezen of een link hieronder aanklikken waarna je direct naar een relevant onderwerp gaat.

  1. Conflicten ontstaan bij onduidelijke afspraken

  2. Exit afspraken die je schade berokkenen

  3. Hoe omgaan met aansprakelijkheid

  4. Sanctieafspraken die je wel en die je niet moet hebben

  5. Kostenafspraken die je nekken

  6. De ellende van service kredieten

  7. KPI's die geen echte KPI's zijn

  8. Conclusie

 

*** Bovenstaande linken werken niet? Activeer ze met de link hieronder ***

 

Klik hier om verder te kunnen lezen