Waarom Slagkracht Management?

Wat maakt Slagkracht Management anders in Demand Management voor Outsourcing en SSC?
Vraagje:

Waarom voel jij je bij sommige leveranciers teleurgesteld,

terwijl andere leveranciers je verwachtingen overtreffen en je een geweldige ervaring bezorgen?



Sinds 1993 is dat precies de vraag die wij bij Slagkracht Management onszelf stellen.

In de laatste 10 jaar en na vele tientallen outsourcing situaties te hebben bekeken, hebben we continu gewerkt aan het verbeteren van Outsourcing, Regie & Demand Management.
 
Wij zien dat de praktijk van uitbesteed werk veel beter kan. Wij willen dat ook realiseren met zijn allen zodat we daar allemaal beter van worden!

Dat leverde vijf onderscheidingspunten op. We zijn anders en daar zijn we trots op.



1. Meer dan honderd tevreden klanten en aanbevelingen

Hoe belangrijk is zo’n lijst met aanbevelingen? Wij zijn er trots op omdat we denken dat het iets zegt over integriteit, kwaliteit en de waarde die we leveren.

Onze benadering is eenvoudig. Liever dan dat wij gaan proberen je iets te verkopen, laten wij onze praktijkervaringen spreken. Je kunt op deze site ook lezen hoe klanten zich uitspraken. 

Wij kennen in Nederland geen collega’s in andere bureaus die onze benadering van Holistisch Demand Management toepassen.

Is het mogelijk om iedere klant helemaal tevreden te maken? Na 21 jaar ervaring in deze business is ons antwoord … ‘waarschijnlijk niet’. Maar wij geloven erin dat het de moeite waard is om het te blijven proberen.

Daarom raden we je aan om hier naar aanbevelingen voor Koos Overbeeke, teamleider van de sectie Outsourcing en Demand Management, te kijken. En als je twijfelt, adviseren wij je om deze mensen te bellen. Controleer ons gerust.


2. Capability management en Vested Outsourcing

 

Wat is capability management?

Capability management is een methode voor de besturing van uitbesteed werk die zorgt voor resultaat.

De methodologie is eind 20e eeuw ontwikkeld door de professoren Feeny en Willcocks. Je kunt o.m. hier meer informatie over capability management lezen.

Aanvullend onderzoek door de Open Universiteit in Nederland toonde aan dat bij de inrichting van de regie-organisatie kan worden uitgegaan van een standaardset aan taken die voor elke organisatie benodigd zijn voor regievoering.

Dit onderzoek liet ook zien dat het zwaartepunt van de set taken kan verschillen, afhankelijk van de situatie waarin de organisatie zich bevindt. Een zestal factoren speelt hierbij een rol:

  1. outsourcing, of SSC;

  2. de fase van outsourcing;

  3. de hoeveelheid en soort leveranciers;

  4. de soort outsourcing (contractering);

  5. de mate van standaardisatie;

  6. het belang van de uitbestede werkzaamheden voor de gebruikersorganisatie.

Daarbij is het van belang om bij de inrichting van de regiefunctie rekening te houden met ‘zachte’ factoren zoals:

  1. competenties van medewerkers;

  2. wijze van werken en samenwerken (cultuur) van betrokken partijen.

 

Vested Outsourcing®

Wij van Slagkracht Management baseren onze methoden voor het management van outsourcing en SSC’s sinds 2002 op de methodologie van Feeny en Willcocks. Sinds 2010 voegen wij daar de component van Vested Outsourcing aan toe.

Vested Outsourcing is ontstaan na een vierjarig onderzoek door de Universiteit van Tennessee waarbij gezocht werd naar faal- en succesfactoren in outsourcing.

Enkele cruciale regels voor succes blijken dan te zijn:

  1. Focus op uitkomsten in plaats van op transacties.

  2. Focus op ‘wat moet er geleverd worden’ en niet op ‘hoe’.

  3. Formuleer heldere en meetbare uitkomsten en leg die neer in contracten/SLA’s.

  4. Breng de belangen op één lijn.

  5. Beheers de prestaties (daar komen weer enkele capabilities bij om de hoek kijken).


Capabilities management plus Vested Outsourcing regels plus onze 12-jarige praktijkervaring maken het ons mogelijk je een garantie op ons werk te geven. Niet goed, geld terug.


3. Tevredenheidsgarantie voor ons werk

Tevredenheidsgarantie Slagkracht ManagementWat is een werk-tevredenheidsgarantie en waarom zou dat voor jullie belangrijk zijn? Een tevredenheidsgarantie is de stempel op ons werk vanuit het vertrouwen dat wij hebben dat jullie tevreden zullen zijn.

Onze policy sinds 1993 is: niet tevreden, dan doen wij ons werk over en blijven jullie ontevreden dan krijgen jullie je geld terug.

Je zou dat van belang kunnen vinden, want in de consultancy industrie is deze garantie uniek.

Maar wij van Slagkracht Management hebben zoveel vertrouwen in onze bewezen demand management methodiek dat wij met een gerust hart deze garantie afgeven.


Vakblad artikel van Slagkracht Management

4. Wij worden genoemd als topautoriteit

Wij worden door collega’s in Nederland genoemd als topautoriteit op het gebied van Strategic Sourcing en Demand Management.

Vrijwel alle studenten die de laatste drie jaar in Nederland op het onderwerp Demand Management zijn afgestudeerd, hebben belangrijke delen van hun eindscriptie gebaseerd op materiaal dat door Slagkracht Management is verstrekt.

Opleidingsbureaus dingen naar onze gunsten met de vraag of wij willen participeren in hun opleidingsprogramma’s.

Vakbladen willen graag een artikelbijdrage. Seminar-organisatoren bellen ons met de vraag of wij een presentatie kunnen verzorgen.


5. Een team van erkende leiders in Demand Management

Onze passie voor kennis delen en verspreiden, voor het opleiden van mensen ongeacht of ze voor uitbesteders werken of voor leveranciers, heeft ons de naam van opinieleiders in de outsourcing industrie opgeleverd.

• Onze artikelen en whitepapers zijn door duizenden managers en studenten gelezen.
• We geven gastlessen op hogescholen en universiteiten.
• We verzorgen seminars voor zowel uitbesteders als leveranciers.
• We leveren een (beperkte) bijdrage aan vakbladen.

Twee laatste korte opmerkingen over Slagkracht Management

  1. We kennen een uitgebreide after sales service. Vaak kostenloos voor jou als klant. Daarmee ben je ook op langere termijn van onze service verzekerd.

  2. We zijn gespecialiseerd in fixed price en turn-key projecten. Dat maakt dat je zo veel of zo weinig van onze diensten kunt afnemen als je maar wilt of nodig hebt. Je weet vooraf wat je krijgt en wat dat kost. Je loopt geen uurtje-factuurtje-risico’s.


Dank voor je belangstelling. Klik op een link voor informatie over een nadere kennismaking.
-
Koos OverbeekeKoos Overbeeke, teamleider Demand Management Competence center




 
 
 
 

 


 

 

contactSlagkracht Management;dm opleiding

 Consultancy, Opleidingen en Implementatie Service

voor Governance (Regie) en Demand Management

bij Outsourcing en SSC

 

Neem gerust vrijblijvend contact op voor meer informatie of bel even